close

我其實一直都很喜歡這首歌.不過倒是第一次去看MV

看完之後有一種很溫暖卻悲傷的感覺

試著去想像MV中男主角和泰勒絲當時寫這首歌的心情.再看到MV

實在有一種想哭的感覺(或許我本來就多愁善感吧)

當初泰勒絲會寫這首歌是因為

當時她跟她的父母準備要搬家了.不過這表示她一定得離開她當時的男朋友(遠距離戀愛呀!!!

所以就為她寫了這首歌.因為這個男生最喜歡Tim McGraw

這是一個很美的心意.這首歌是泰勒絲給他最後的禮物

因為這首歌.他會永遠記得她

或許是因為這個原因.我覺得很感動

 

You said the way my blue eyes shined, 
你說我的藍眼睛的閃爍 
Put those
 Georgia stars to shame that night 
讓當所有格魯吉亞的星星黯然失色 
I said, "That's a lie"
 
我說,“這是一個謊言。 
Just a boy in a Chevy truck, That had a tendency of gettin' stuck,
 
就像晚上在公路上一個男孩待在一輛雪弗蘭卡車裡面 
On backroads at night
 
他似乎快要上當受騙 
And I was right there beside him all summer long
 
而我整個夏天都陪在他身邊 
And then the time we woke up to find that summer'd gone
 
醒來時卻發現夏天已經走遠

 

But when you think, Tim McGraw, 
當你想起《蒂姆麥格勞》 
I hope you think my favorite song
 
希望你想起這首我最喜歡的歌 
The one we danced to all night long
我們一整夜伴它起舞 
The moon like a
 spotlight on the lake 
月光像湖泊上的聚光燈 
When you think happiness,
 
當你想起你的幸福 
I hope you think "That little black dress"
 
我希望你想起小巧的黑色衣服 
Think of my head on your chest,
 
想起我的頭靠在你的胸懷 
An' my old faded blue jeans
 
想起我那陳舊的褪色的牛仔褲 
When you think Tim McGraw, I hope you think of me
 
當你想起《蒂姆麥格勞》我希望你想起我

 

September saw a month of tears, 
9
月是眼淚之月 
And thankin' God that you weren't here, To see me like that
 
我感謝上帝你不在這兒看著我流淚 
But in a box beneath my bed, Is a letter that you never read,
 
但是在我床下的一個盒子裡有一封你從未看過的信 
From three summers back It's hard not to find it all a little bitter sweet,
三年前的那個夏季覺得它是個甜蜜苦澀的回憶
And lookin' back on all of that, it's nice to believe
回首這一切我欣然相信

 

When you think, Tim McGraw, 
當你想起《蒂姆麥格勞》 
I hope you think my favorite song
 
我希望你想起這首我最喜歡的歌 
The one we danced to all night long
我們一整夜伴它起舞
The moon like a spotlight on the lake
 
月光像湖泊上的聚光燈
When you think happiness,
 
當你想起你的幸福
I hope you think "That little black dress"
 
我希望你想起小巧的黑色衣服
Think of my head on your chest,
 
想起我的頭靠在你的胸懷
And my old faded blue jeans
 
想起我那陳舊的褪色的牛仔褲 
When you think Tim McGraw,
當你想起《蒂姆麥格勞》
I hope you think of me
我希望你想起我

 And I'm back for the first time since then: 

從那時起我回到了最初 

I'm standin' on your street, 
我站在街道上 
And there's a letter left on your doorstep,
 
你家的門外有一封信 
And the first thing that you'll read
而這是你第一次讀到的東西

Is, When you think, Tim McGraw, 
當你想起《蒂姆麥格勞》 
I hope you think my favorite song
我希望你想起這首我最喜歡的歌 
Some day you'll turn your radio on, 
我們一整夜伴它起舞 
I hope it takes you back to that place 
月光像湖泊上的聚光燈 
When you think happiness, 
當你想起你的幸福 
I hope you think "That little black dress" 
我希望你想起小巧的黑色衣服

Think of my head on your chest,
想起我的頭靠在你的胸懷 
And my old faded blue jeans
想起我那陳舊的褪色的牛仔褲 
When you think Tim McGraw,
當你想起《蒂姆麥格勞》
I hope you think of me
我希望你想起我
Oh, think of me, 
想起我
Mmmm

You said the way my blue eyes shined, 
你說我的藍眼睛的閃爍 
Put those Georgia stars to shame that night 
讓當晚所有格魯吉亞的星星黯然失色 
I said, "That's a lie"
我說,這是一個謊言。

 

歌詞來源:知識+

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    §月流§冰羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()